Dáreček

19. 01. 2011 9:46:47
Už zase přišel...V zablácených botách šel rovnou do obýváku, usedl ke stolu, rozložil desky se štosy nějakých lejster a spustil svůj dobře naučený monolog. Seděla jsem nahoře u PC a zprvu jsem si myslela, že přišel na návštěvu někdo ze sousedů. Pak mi ten hlas přišel málo povědomý, šla jsem tedy na schody

„....A tady dole mi to jen podepíšete!“

Posledních pět schodů beru jedním skokem.

„Zadržžž!“

Řvu jak tygr na svého muže, který se už rozmachuje propiskou, připraven umístit svůj autogram na jakýsi formulář.

Představení začíná nanovo....Poďobaný mladík vlastně o produktu nic neví, potřebuje jen vyplnit do příslušných kolonek nějaké údaje týkající se poměrů v naší domácnosti, tady do té kolonky osobní údaje, ofotit osobní doklad a hlavně dostat PODPIS!

Ptám se, zda si mohu pročíst o co se vlastně jedná. Mladík mi ochotně podá své desky, ve kterých je štos asi 20 listů hustě popsaných papírů. Ptám se ho, zda má skutečně v plánu trávit dnešní večer v našem rodinném kruhu. Za chvíli začínají zprávy a já bych si ráda vše v klidu prostudovala raději až po zprávách.

Mladík začíná být nervozní...

„Když to nechcete, tak já to teda vezmu zpátky...ale nechat Vám tady ty papíry nesmím...A vůbec! Tady pán si mě přeci pozval!“

Otočím se na manžela, který už tuší, že bude zle

„Když oni mi zavolali..Mluvili něco o nějakém DÁRKU....měl jsem zrovna rozdělanou práci...Řekli, že teda pošlou někoho večír k nám aby mi vysvětlil o co jde!“

“Tak vysvětlujte!“

Mladík u stolu mi připadá najednou o něco menší.

“Já já já o tom nic nevím a potřebuju to jen tady vyplnit a podepsat !“

Mele mladík zarputile už potřetí svoji básničku

„Ukažte mi Váš doklad totožnosti!“

Vybafnu a mladík zajede málem pod stůl.

“A a ... proooč?“

„Protože mám právo vědět, koho jsem si vpustila do domu!“

Mladík se pokusí udržet pozice.

„Nic vám nemusím ukazovat! Tady manžel si mě pozval a já to tady potřebuju jenom podepsat!“

Připadám si jako strašlivá semetrika, ale slevit nehodlám.

„Jooo tak JENOM PODEPSAT??? Takže vy tady od manžela chcete, aby vám dal k dispozici veškeré svoje citlivé údaje, ofocenou občanku a podpis a sám odmítáte prokázat totožnost???“

“ Já o tom nic nevím, já to potřebuji jen tady vyplnit, podepsat a zase půjdu. Ať mi aspoň pán tady podepiše, že jsem u vás byl! Když mi to pán nepodepíše, budu mít problémy...když si mě sem SÁM POZVAL..“

Mladík začíná natahovat moldánky a měkkosrdcatý manžel se opět chopí propisky.

„Nic nebude!“

Propiska letí do kouta a slyším se, že můj hlas začíná znít jako trouba z Jericha.

„ Jakýkoli podpis v tomhle domě dostanete jen přes moji mrtvolu! A jestli okamžitě nevypadnete tak volám policii!“

Mladík pochopí, že se zde autogramiáda opravdu konat nebude, spěšně sbírá svá lejstra a vyklízí bitevní pole.

Uffffffffff! Podívám se na manžela...Vypadá posmutněla.. Možná mu přeci jen leží v hlavě ten DÁREČEK...

Ani už se nenamáhám zjišťovat o jaký produkt se jedná a moji jinak poměrně inteligentní drahou polovici (už po kolikáté!) ujišťuji, že DÁREČKY opravdu nenosí poďobaní mladíci v obleku.

No nic oželel taťka vysavač, který umí vysát i prach který neexistuje za 70 litrů...Oželel knihu Who is Who v kůži se zlatou ořízkou za 20 litrů. (prý by to udělalo radost babičce...mno myslím si spíš, že kdyby se šetrná babička dozvěděla cenu, tak by mu tu knihu omlátila o hlavu)

"Ty taky vidíš všude jen samý podvodníky...Všude jen samej Prolux"

Povzdechne si hlava rodiny.

"Ano vidím všude Prolux! Vidím všude podvodníky!...A proč je asi všude vidím?..Protože prostě všude JSOU!"

Obč.zák §57 (1) Byla-li spotřebitelská smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání dodavatele nebo nemá-li dodavatel žádné stálé místo k podnikání, může spotřebitel od smlouvy písemně odstoupit do 7 dnů od jejího uzavření; nedošlo-li dosud ke splnění dodávky zboží či služeb dodavatelem, může od smlouvy odstoupit do 1 měsíce. To neplatí ohledně smluv, u nichž si spotřebitel výslovně sjednal návštěvu dodavatele za účelem objednávky.

Smlouva podepsaná ve Vašem domě je tedy podle §57 platná NA VĚKY! Od takto podepsané smlouvy již nemůžete NIKDY odstoupit! Proto ta péče, proto ten servis.

Proto ten předběžný telefonát, jehož nahrávka zajistí prodejci DŮKAZ (kdybyste si náhodou takovou "výhodnou" investici rozmyslel) o tom, že JSTE SI prodejce SAMI POZVALI DO DOMU.

Takže vážení dejte si opravdu veliký pozor na DÁREČKY ! A pamatujte:

NIKDO VÁM OPRAVDU NIKDY NIC ZADARMO NEDÁ!

A každý takový „Dáreček“ si setsakramentsky draze zaplatíte. Tím si můžete být jisti.


Autor: Světlana Glaserová | středa 19.1.2011 9:46 | karma článku: 40.38 | přečteno: 4693x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ekonomika

Karel Trčálek

Čelíme statistickému zkreslení paní Šichtařové!!!

Počet lidí, kteří jsou přesvědčení, že je paní Šichtařová ekonomka, v roce 2023 stoupl o 173 000 na 4,224 milionu lidí. Vyplývá to ze statistik paní Šichtařové...

18.3.2024 v 8:43 | Karma článku: 18.34 | Přečteno: 384 | Diskuse

David Kunc

Ekonomické události 11. týdne

Americká inflace se delší dobu pohybuje nad 3 %. Aby inflace zpomalila, bude muset zpomalit i americká ekonomika - což, se možná již pomalu začíná dít. Dokud v USA nenastanou podobné symptomy jako v EU, bude inflace patrně vyšší

18.3.2024 v 6:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 59 | Diskuse

Milan Smutný

Za e-autem v Německu zůstávají emise CO2 emise dvakrát vyšší než ze spalovacích motorů

Klíčovým prvkem dekarbonizační ideologie EU je nadirigovaný přechod na povinnou elektromobilitu od roku 2035. Ovšem emise CO₂ z čistě elektrických vozů jsou však podle německé analýzy dvakrát vyšší než u spalovacích aut.

18.3.2024 v 1:46 | Karma článku: 42.95 | Přečteno: 6129 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Čelíme statistickému zkreslení

Počet lidí, kteří si spoří na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři penzijního systému, v roce 2023 klesl o 173.000 na 4,224 milionu lidí. Vyplývá to ze statistik ministerstva financí.

16.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 45.74 | Přečteno: 10212 | Diskuse

Hugo Körbl

Páka na zlepšení platební morálky v obchodních vztazích: 1200 Kč za každou pozdní platbu

Je zajímavé, že se ve své advokátní praxi často setkávám s tím, že se zapomíná na to, že podnikatel má při pozdě zaplacené faktuře nárok vůči jinému podnikateli rovněž na částku 1.200,- Kč jako paušální náhradu nákladů.

12.3.2024 v 13:17 | Karma článku: 11.64 | Přečteno: 327 | Diskuse
Počet článků 44 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2101

Spisovatelka - výtvarnice

knihy

Kdopak by se šmejdů bál? 2015   

Rusanda na větvi 2016

https://www.bux.cz/autor/83894-glaserova-svetlana

Nově taky ještě nevydaná kniha 

Trosečník sibiřský

 

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

více

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...