Rozhodčí doložky ve spotřebitelských smlouvách I.

3. 04. 2010 16:27:40
Aneb něco málo o realitní realitě. Ještě před několika málo týdny, jsem neměla nejmenšího ponětí, co podivný výraz ROZHODČÍ DOLOŽKA znamená. Žila jsem si ve své poklidné bezelstné neznalosti a netušila, že tato bestie již mezi tím číhá za rohem a brousí si na mne své zuby.
Ale vezmu to pěkně popořadě! Na začátku byla před rokem převeliká radost. Podařilo se nám (tedy mě a mému muži) získat pozemek svých snů. Nádhernou zarostlou zahradu, jen coby kamenem dohodil a zbytek MHD dojel od matičky Prahy. Začali jsme tedy spřádat plány jak postavit na pozemku nový dům. Kromě různých formalit týkajících se zasíťování pozemku, projektu na dům a podobně. Museli jsme vyřešit, z čeho vlastně stavbu domu zaplatíme. No a jelikož nepatříme právě mezi spořílky a nemáme k dispozici přebytečných pár milionů na kontě, rozhodli jsme se prodat v první řadě střechu nad hlavou včetně rodinného domku v němž bydlíme nyní. Zadala jsem si tedy letos v lednu do několika realitních serverů inzerát s fotografiemi našeho domu zevnitř i zvenčí. První reakce, která následovala po zveřejnění inzerátu, byly nesčíslné telefonáty zástupců různých RK.(ačkoli jsem v inzerátech výslovně uváděla, že chci prodat dům pouze přímému zájemci). Pro začátek jsem tedy RK striktně odmítala. Následovala druhá fáze. Cca po 14ti dnech nám vykradli dům! Tedy pardon vykradli je možná příliš silný výraz. Jelikož v předsíni nám spali tou dobou dva velcí psi, kteří zloděje patrně odradili svou dotěrností a přátelským vítáním, odnesli si zloději „pouze“ můj nový kabát(v únoru!) a mou kabelu se všemi doklady a platebními kartami a podobně, jak to tak ženský ve svých kabelách mívají (Zajímavé, že první myšlenka, co mě při zjištění krádeže napadla , bylo „Bože co si o mě ten zloděj pomyslí, jaký mám ve své kabele bordel!“). No a jelikož žádný přímý zájemce o koupi domu se na obzoru stále neobjevoval a telefonáty RK neustávaly, rozhodla jsem se vybrat si 3 a zkusit štěstí přes odborníka. První makléřka, velmi milá dáma prohlédla důkladně dům, zapsala si všechny technické údaje a dala mi k podpisu formulář o své návštěvě. Druhý makléř dům rovněž důkladně prohlédl a zanechal mi nevyplněnou Smlouvu o podpoře prodeje s tím, že si ji mohu v klidu prostudovat a chtěl pouze podepsat potvrzení o jeho návštěvě. Třetí makléř, rovněž důkladně prohlédl dům, nechtěl ovšem ani žádnou smlouvu, ani žádný podpis. Všichni tři pak v brzké době začali dům nabízet na internetu.Další měsíc se opět nic nedělo. Jaro se blížilo, pozemek čekal a tak jsem se rozhodla, že použiji služeb ještě jedné RK, která mě i přes několikeré odmítnutí, stále opakovaně kontaktovala a slibovala modré z nebe. A to jsem si naběhla! Jméno této RK zde nebudu uvádět, jelikož se to dle pravidel nesmí, ale mám pocit, že kromě mě ji zná v této zemi snad každý! Nuže jednoho krásného dne, přišel k nám do domu takový odulý, lehce přitrouble vypadající sakokravatníček. Jelikož se ale choval velmi mile a dokonce ani olíznutí obličeje naší Mařenou, mu nevadilo. Usoudila jsem, že nám žádné nebezpečí od takového Truhlíka hrozit nemůže. Divím se sama sobě, že mě nezarazilo, že ten Truhlík ani nejevil příliš zájmu o prohlídku domu. Říkal, že nemá moc času, ale že má asi 10 zájemců o dům v této lokalitě, takže provede důkladnější prohlídku až přímo s nimi.Co ho nejvíce zajímalo, byl podpis na papíru, o němž tvrdil, že je pouze taková formalita, aby mu nadřízení věřili, že u nás skutečně byl. V tom nezávazném „papíru“ vyplnil jen zběžně pár kolonek, týkajících se parametrů domu a chtěl PODPISY! Jelikož ovšem nemám ve zvyku podepisovat cokoli bez přečtení (ani takovému truhlíkovi) Začala jsem si „papír“ pročítat. Přičemž Truhlík stále mlel nějaké nesmysly a odváděl mou pozornost vyprávěním veselých historek o své rodině. Když viděl ale, že nemíním oči od „papíru“ odtrhnout, učinil náhle jakoby neopatrné gesto a vylil sklenici s vodou, kterou jsem mu nabídla k pití. Ihned vyskočil, začal se omlouvat a já šla pro hadr...No a bylo po čtení! Rozhodčí doložky ve spotřebitelských smlouvách-Pokračování zítra!
Autor: Světlana Glaserová | sobota 3.4.2010 16:27 | karma článku: 18.65 | přečteno: 1473x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Politika

Jiří Žamboch

Putinovo dnešní vojenské srovnání NATO a Ruska záměrně kulhá.Situace Ruska je o dost lepší

Dnešní srovnání NATO Putinem dalším chytrým Putinovým tahem.Prohlášení "Rusko vydává desetkrát méně na obranu než Spojené státy, tak je ruský útok na NATO nesmyslný." má ukolébat veřejnost evropských členů NATO.Je to však jinak.

28.3.2024 v 20:10 | Karma článku: 7.71 | Přečteno: 162 | Diskuse

Jan Pavelec

ČR má se svým upoceným pojetím liberalismu 200 let zpoždění.

Podle Listiny základních práv a svobod se Česká republika nesmí vázat na jakoukoliv výlučnou ideologii či náboženské vyznání, a podle Ústavy má být státem sociálním, nikoliv (neo)liberálním.

28.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 200 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 28.65 | Přečteno: 606 | Diskuse

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 25.26 | Přečteno: 527 | Diskuse

Petr Štrompf

Utažený kremelský šroub. Stržený závit pak způsobí pohromu

Islamisté vraždící v Moskvě. Mrtví na obou stranách ukrajinské fronty. Represe režimu, žijícího ve strachu o sebe samého. Šrouby stále utahuje a bude je utahovat ještě víc.

26.3.2024 v 17:34 | Karma článku: 18.92 | Přečteno: 471 | Diskuse
Počet článků 44 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2101

Spisovatelka - výtvarnice

knihy

Kdopak by se šmejdů bál? 2015   

Rusanda na větvi 2016

https://www.bux.cz/autor/83894-glaserova-svetlana

Nově taky ještě nevydaná kniha 

Trosečník sibiřský

 

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...