Dáreček

19. 01. 2011 9:46:47
Už zase přišel...V zablácených botách šel rovnou do obýváku, usedl ke stolu, rozložil desky se štosy nějakých lejster a spustil svůj dobře naučený monolog. Seděla jsem nahoře u PC a zprvu jsem si myslela, že přišel na návštěvu někdo ze sousedů. Pak mi ten hlas přišel málo povědomý, šla jsem tedy na schody

„....A tady dole mi to jen podepíšete!“

Posledních pět schodů beru jedním skokem.

„Zadržžž!“

Řvu jak tygr na svého muže, který se už rozmachuje propiskou, připraven umístit svůj autogram na jakýsi formulář.

Představení začíná nanovo....Poďobaný mladík vlastně o produktu nic neví, potřebuje jen vyplnit do příslušných kolonek nějaké údaje týkající se poměrů v naší domácnosti, tady do té kolonky osobní údaje, ofotit osobní doklad a hlavně dostat PODPIS!

Ptám se, zda si mohu pročíst o co se vlastně jedná. Mladík mi ochotně podá své desky, ve kterých je štos asi 20 listů hustě popsaných papírů. Ptám se ho, zda má skutečně v plánu trávit dnešní večer v našem rodinném kruhu. Za chvíli začínají zprávy a já bych si ráda vše v klidu prostudovala raději až po zprávách.

Mladík začíná být nervozní...

„Když to nechcete, tak já to teda vezmu zpátky...ale nechat Vám tady ty papíry nesmím...A vůbec! Tady pán si mě přeci pozval!“

Otočím se na manžela, který už tuší, že bude zle

„Když oni mi zavolali..Mluvili něco o nějakém DÁRKU....měl jsem zrovna rozdělanou práci...Řekli, že teda pošlou někoho večír k nám aby mi vysvětlil o co jde!“

“Tak vysvětlujte!“

Mladík u stolu mi připadá najednou o něco menší.

“Já já já o tom nic nevím a potřebuju to jen tady vyplnit a podepsat !“

Mele mladík zarputile už potřetí svoji básničku

„Ukažte mi Váš doklad totožnosti!“

Vybafnu a mladík zajede málem pod stůl.

“A a ... proooč?“

„Protože mám právo vědět, koho jsem si vpustila do domu!“

Mladík se pokusí udržet pozice.

„Nic vám nemusím ukazovat! Tady manžel si mě pozval a já to tady potřebuju jenom podepsat!“

Připadám si jako strašlivá semetrika, ale slevit nehodlám.

„Jooo tak JENOM PODEPSAT??? Takže vy tady od manžela chcete, aby vám dal k dispozici veškeré svoje citlivé údaje, ofocenou občanku a podpis a sám odmítáte prokázat totožnost???“

“ Já o tom nic nevím, já to potřebuji jen tady vyplnit, podepsat a zase půjdu. Ať mi aspoň pán tady podepiše, že jsem u vás byl! Když mi to pán nepodepíše, budu mít problémy...když si mě sem SÁM POZVAL..“

Mladík začíná natahovat moldánky a měkkosrdcatý manžel se opět chopí propisky.

„Nic nebude!“

Propiska letí do kouta a slyším se, že můj hlas začíná znít jako trouba z Jericha.

„ Jakýkoli podpis v tomhle domě dostanete jen přes moji mrtvolu! A jestli okamžitě nevypadnete tak volám policii!“

Mladík pochopí, že se zde autogramiáda opravdu konat nebude, spěšně sbírá svá lejstra a vyklízí bitevní pole.

Uffffffffff! Podívám se na manžela...Vypadá posmutněla.. Možná mu přeci jen leží v hlavě ten DÁREČEK...

Ani už se nenamáhám zjišťovat o jaký produkt se jedná a moji jinak poměrně inteligentní drahou polovici (už po kolikáté!) ujišťuji, že DÁREČKY opravdu nenosí poďobaní mladíci v obleku.

No nic oželel taťka vysavač, který umí vysát i prach který neexistuje za 70 litrů...Oželel knihu Who is Who v kůži se zlatou ořízkou za 20 litrů. (prý by to udělalo radost babičce...mno myslím si spíš, že kdyby se šetrná babička dozvěděla cenu, tak by mu tu knihu omlátila o hlavu)

"Ty taky vidíš všude jen samý podvodníky...Všude jen samej Prolux"

Povzdechne si hlava rodiny.

"Ano vidím všude Prolux! Vidím všude podvodníky!...A proč je asi všude vidím?..Protože prostě všude JSOU!"

Obč.zák §57 (1) Byla-li spotřebitelská smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání dodavatele nebo nemá-li dodavatel žádné stálé místo k podnikání, může spotřebitel od smlouvy písemně odstoupit do 7 dnů od jejího uzavření; nedošlo-li dosud ke splnění dodávky zboží či služeb dodavatelem, může od smlouvy odstoupit do 1 měsíce. To neplatí ohledně smluv, u nichž si spotřebitel výslovně sjednal návštěvu dodavatele za účelem objednávky.

Smlouva podepsaná ve Vašem domě je tedy podle §57 platná NA VĚKY! Od takto podepsané smlouvy již nemůžete NIKDY odstoupit! Proto ta péče, proto ten servis.

Proto ten předběžný telefonát, jehož nahrávka zajistí prodejci DŮKAZ (kdybyste si náhodou takovou "výhodnou" investici rozmyslel) o tom, že JSTE SI prodejce SAMI POZVALI DO DOMU.

Takže vážení dejte si opravdu veliký pozor na DÁREČKY ! A pamatujte:

NIKDO VÁM OPRAVDU NIKDY NIC ZADARMO NEDÁ!

A každý takový „Dáreček“ si setsakramentsky draze zaplatíte. Tím si můžete být jisti.


Autor: Světlana Glaserová | středa 19.1.2011 9:46 | karma článku: 40.38 | přečteno: 4693x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ekonomika

Luboš Smrčka

Zemřel demýtizátor racionality

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

29.3.2024 v 14:05 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 76 | Diskuse

Tomáš Flaška

Někdo tady lže

Prezident Pavel svolal schůzku opozice a koalice ohledně důchodové reformy. Záslužný čin. Nepamatuji, že by některý z jeho dvou předchůdců zkusil něco podobného. A o tom má prezidentská funkce být.

29.3.2024 v 9:13 | Karma článku: 26.40 | Přečteno: 564 | Diskuse

Ladislav Jílek

Něco k huti Liberty

My starší ji známe pod jménem Nová huť Klementa Gottwalda. Ti ještě starší ji znali pod jménem Jižní závod, který jí dali Němci, kteří ji začali stavět během 2SV.

25.3.2024 v 16:35 | Karma článku: 22.66 | Přečteno: 599 | Diskuse

Milan Smutný

Nesnesitelně drahá láce solárních a větrných zdrojů

Daňoví poplatníci v Německu se vztekají: v rozporu s vládní ideologií zjišťují, že zelená tranzice levnými zdroji ze slunce a větru se nejen nekoná, ale devastuje ekonomiku, soukromé i veřejné rozpočty a vede k politickému chaosu.

25.3.2024 v 11:31 | Karma článku: 35.83 | Přečteno: 914 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Co se to děje s úroky?!

Už tento týden bude znovu Česká národní banka rozhodovat o nastavení jejích úrokových sazeb. A ekonomové ve svých reportech skoro o ničem jiném nemluví.

20.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 35.05 | Přečteno: 1597 | Diskuse
Počet článků 44 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2101

Spisovatelka - výtvarnice

knihy

Kdopak by se šmejdů bál? 2015   

Rusanda na větvi 2016

https://www.bux.cz/autor/83894-glaserova-svetlana

Nově taky ještě nevydaná kniha 

Trosečník sibiřský

 

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...